1-إبراهیم عبد الوکیل الفار : تربویات الحاسوب وتحدیات مطلع القرن الحادی والعشرین ، القاهرة ، دار الفکر العربی ، ط2 ، ( 2000 )
2-الصعیدی ، سلمى، المدرسة الذکیة مدرسة القرن الحادی والعشرین ، القاهرة ، دار فرحة للنشر والتوزیع ، 2005 ، ط1.
3-حاتم عبد الرحمن أبو السمح ، صلاح محمد رحال ،العصر الرقمی والتعلیم. ندوة "مدرسة المستقبل"، جامعة الملک سعود، شعبان 1423.
4-الهادی، محمد ، التعلیم الإلکترونی عبر شبکة الإنترنت ، القاهرة، الدار المصریة اللبنانیة ، 2005 ، ط1 ،ص102
5- سعادة، جودت ، استخدام الحاسوب والإنترنت فی میادین التربیة و التعلیم، رام الله، الشروق، 2003 ، ط1
6- قندیل ، أحمد ، التدریس بالتکنولوجیا الحدیثة ، القاهرة ، عالم الکتب ، 2006 ، ط ، ص174
7- قطیط، غسان ، الحاسوب وطرق التدریس والتقویم ، عمان ، دار الثقافة,2009 ، ط1 ،ص 34
باللغة الأجنبیة:
8-Andrew Trotter ,
A Question of Effectiveness, 10 pages- TC98,
www.edweek.com.
10-The Current State of Technology and Education:
How Computers Are Used in K-12 and Brown University Classrooms, 9 pages, 10/1997
Matt Lerner
11-National Center for Education,
StatisticsTeacher Use of computers and the Internet in Public Schools, April 2000, 6 pages,
http://nces.ed.gov.
12-Commission of the European Communities. Communication from the Commission to the Council and the European Parliament. The e-Learning Action Plan. Designing tomorrow’s education, Brussels, 28.3.2001.